Ghjornu Internaziunale di i zitelli

U ghjornu di i zitelli principia a seconda dumenica di ghjugnu in u 1857 da u Reverendu Dr. Charles Leonard, pastore di a Chiesa Universalista di u Redentore in Chelsea, Massachusetts: Leonard hà fattu un serviziu speciale dedicatu è per i zitelli.Leonard hà chjamatu u ghjornu Rose Day, ancu s'ellu hè statu dopu chjamatu Flower Sunday, è dopu chjamatu Day Children's Day.

U ghjornu di i zitelli hè statu ufficialmente dichjarata festa naziunale da a Republica di Turchia in u 1920 cù a data stabilita di u 23 d'aprile.U ghjornu di i zitelli hè statu celebratu naziunale dapoi u 1920 cù u guvernu è i ghjurnali di l'epica dichjarà un ghjornu per i zitelli.In ogni casu, hè statu decisu chì una cunferma ufficiale era necessaria per chjarificà è ghjustificà sta celebrazione è a dichjarazione ufficiale hè stata fatta naziunale in u 1931 da u fundatore è u presidente di a Republica di Turchia, Mustafa Kemal Atatürk.

U ghjornu internaziunale per a prutezzione di i zitelli hè osservatu in parechji paesi cum'è u ghjornu di i zitelli u 1 di ghjugnu da u 1950. Hè statu stabilitu da a Federazione Democràtica Internaziunale di e Donne in u so cungressu in Mosca (4 nuvembre 1949).Varianti globale maiò includenu aVacanza universale di i zitelliu 20 di nuvembre, per raccomandazione di l'ONU.

Ancu se u ghjornu di i zitelli hè celebratu in u mondu da a maiò parte di i paesi di u mondu (quasi 50) u 1 di ghjugnu,U ghjornu universale di i zitellisi svolge ogni annu u 20 di nuvembre.Prima pruclamatu da u Regnu Unitu in u 1954, hè statu stabilitu per incuragisce tutti i paesi à istituì un ghjornu, prima per prumove u scambiu mutuale è a cunniscenza trà i zitelli è in segundu per inizià l'azzione per benefiziu è prumove u benessiri di i zitelli di u mondu.

Hè osservatu per prumove l'ugettivi delineati in a Carta è per u benessiri di i zitelli.U 20 di nuvembre di u 1959, l'ONU hà aduttatu a Dichjarazione di i diritti di u zitellu.L'ONU hà aduttatu a Cunvenzione nantu à i diritti di u zitellu u 20 di nuvembre di u 1989 è pò esse truvata in u situ web di u Cunsigliu di l'Europa.

In u 2000, l'Objettivi di Sviluppu di u Millenniu delineatu da i capi di u mondu per piantà a diffusione di HIV / AIDS da 2015. Ancu s'ellu hè appiicatu à tutti i persone, l'ughjettu primariu hè di i zitelli.L'UNICEF hè dedicatu à scuntrà i sei di ottu scopi chì s'applicanu à i bisogni di i zitelli in modu chì tutti sò intitulati à i diritti fundamentali scritti in u trattatu internaziunale di i diritti umani di u 1989.UNICEF furnisce vaccini, travaglia cù i decisori pulitichi per una bona assistenza sanitaria è educazione è travaglia solu per aiutà i zitelli è prutegge i so diritti.

In settembre 2012, u Sicritariu Generale Ban Ki-moon di l'ONU hà guidatu l'iniziativa per l'educazione di i zitelli.Prima di tuttu, vole chì ogni zitellu sia in gradu di frequentà a scola, un scopu da 2015. Siconda, per migliurà a cumpetenza acquistata in queste scole.Infine, implementà e pulitiche in quantu à l'educazione per prumove a pace, u rispettu è a preoccupazione ambientale.U ghjornu universale di i zitelli ùn hè micca solu un ghjornu per celebrà i zitelli per quale sò, ma per sensibilizà i zitelli in u globu chì anu sperimentatu a viulenza in forme d'abusu, sfruttamentu è discriminazione.I zitelli sò usati cum'è travagliadori in certi paesi, immersi in cunflitti armati, campendu in e strade, soffrenu da e differenze ch'ella sia religione, questioni di minurità, o disabilità.I zitelli chì sentenu l'effetti di a guerra ponu esse spustati per via di u cunflittu armatu è ponu soffre di traumu fisicu è psicologicu.E seguenti violazioni sò descritte in u terminu "i zitelli è u cunflittu armatu": reclutamentu è zitelli suldati, uccisione / mutilazione di zitelli, rapimentu di zitelli, attacchi à scole / ospedali è ùn permettenu micca l'accessu umanitariu à i zitelli.Attualmente, ci sò circa 153 milioni di zitelli trà l'età di 5 è 14 chì sò furzati à u travagliu di i zitelli.L'Organizazione Internaziunale di u Travagliu in u 1999 hà aduttatu a Proibizione è l'Eliminazione di e Peggiori Forme di Travagliu di i zitelli cumprese a schiavitù, a prostituzione di i zitelli è a pornografia infantile.

Un riassuntu di i diritti sottu à a Cunvenzione nantu à i Diritti di u zitellu pò esse truvatu in u situ web di l'UNICEF.

U Canada hà co-presiedutu u Cumitatu Mundiale per i zitelli in u 1990, è in u 2002 e Nazioni Uniti anu riaffirmatu l'impegnu di cumpiendu l'agenda di u Cumitatu Mundiale di u 1990.Questu hè aghjuntu à u rapportu di u Sicritariu Generale di l'ONUNoi i zitelli: Revisione di a fine di u decenniu di u seguitu à a Cumita Mundiale per i zitelli.

L'agenzia per i zitelli di e Nazioni Unite hà publicatu un studiu chì riferenzià l'aumentu di a pupulazione di i zitelli cumpone u 90 per centu di i prossimi miliardi di persone.


Tempu di pubblicazione: 01-06-2019